Update werkzaamheden 8 mei

Geschreven op 08/05/2026
Omgevingsmanager Nobelhorst


Beste bewoners,

Deze week werken wij op meerdere plekken verder aan de inrichting van de wijk. Op verschillende locaties worden de werkzaamheden steeds beter zichtbaar en krijgen straten en openbare ruimtes hun definitieve uitstraling. Hieronder leest u de laatste stand van zaken.

Shinichiro Tomonagastraat
Op de linkerhelft van het parkeerterrein werken wij aan de laatste onderdelen van de rijbaan. Daarmee komt het parkeerterrein bijna helemaal gereed. Toch blijft de linkerhelft voorlopig nog afgesloten. Wij gebruiken deze ingang nog voor bouwverkeer richting het deel van de straat dat nu openligt. Daardoor kunnen wij het parkeerterrein hier nog niet veilig openstellen.

Ook in de straat zelf werken onze medewerkers hard door. Alle banden staan inmiddels op hun plek en het eerste deel van de rijbaan ligt er al in. Op dit moment leggen wij de opritten aan. Zodra alle opritten gereed zijn, maken wij de rijbaan verder af en stellen wij de straat weer open voor verkeer.





De Werf
Bij De Werf hebben wij alle oude verharding verwijderd. Daarna zijn wij gestart met de nieuwe indeling van het gebied. De eerste graafwerkzaamheden zijn inmiddels afgerond. Hierdoor wordt de nieuwe structuur van het terrein al goed zichtbaar.

Vanaf het water bouwen wij een trappetjesstructuur richting de flat. Deze trappen werken straks ook als zitplekken. Wanneer de bestrating klaar is, ontstaat hier een mooie plek waar bewoners met goed weer kunnen zitten en van de omgeving kunnen genieten. Over ongeveer twee weken start de stratenmaker met het aanleggen van eerste definitieve bestrating.




Abdus Salamstraat
​Bij de Abdus Salamstraat hebben wij de rioolwerkzaamheden afgerond. Daarna brachten wij de tijdelijke bestrating weer aan, zodat de straat opnieuw bereikbaar is.

De volgende stap is het verwijderen van de damwanden die wij eerder plaatsten om het werkvak droog te houden. Zodra deze damwanden zijn verwijderd, starten wij met het weghalen van de tijdelijke dam.




Rudolf Mössbauerstraat
​Vanaf 18 mei starten wij met nieuwe werkzaamheden in de Rudolf Mössbauerstraat. De betrokken bewoners ontvingen hierover gisteren een brief.

In de eerste brief over het parkeerterrein stond helaas niet de juiste informatie. Op 18 mei starten wij met werkzaamheden aan de straat zelf. Het gaat om het deel vanaf de kruising met de Igor Tammstraat tot en met Rudolf Mössbauerstraat 10.

Tijdens deze werkzaamheden sluiten wij de linkerhelft van het parkeerterrein af voor de opslag van materiaal. In de update van volgende week geven wij verdere informatie over deze werkzaamheden.

Bedankt voor het lezen en een fijn weekend.