Beste bewoners,
Ondanks de warme temperaturen werken onze medewerkers iedere dag hard door aan de inrichting van de wijk. Op verschillende locaties maken wij mooie stappen richting het eindresultaat.
Werkzaamheden De Werf
Afgelopen maandag zijn de werkzaamheden bij De Werf weer gestart. Door leveringsproblemen van materialen lagen de werkzaamheden enige tijd stil. Gelukkig zijn deze problemen opgelost en konden onze medewerkers weer aan de slag.
Vanaf de waterkant leggen wij momenteel de betonnen industrieplaten aan. Het terrein krijgt een opbouw in drie verschillende niveaus. Tussen deze niveaus maken wij trappen die niet alleen zorgen voor een goede verbinding, maar ook dienen als zitgelegenheid. Zo ontstaat een plek waar bewoners straks kunnen genieten van het uitzicht over het water.
Op ieder niveau leggen wij ook groenvakken aan. Zodra de inrichting gereed is, brengen wij hier verschillende soorten beplanting aan. De komende weken werken wij hard door om van dit gebied een aantrekkelijke en groene verblijfsplek te maken.
Werkzaamheden Kievitsweg
Ook aan de Kievitsweg werken wij volop verder aan de nieuwe rotonde. De vorm en indeling van de rotonde zijn inmiddels goed zichtbaar. Hierdoor ontstaat steeds beter een beeld van hoe de nieuwe verkeerssituatie eruit komt te zien.
De afgelopen periode hebben wij de onderlaag van de weg aangelegd. Deze laag vormt de basis van de rotonde. Een stevige en goed verdichte ondergrond voorkomt verzakkingen en zorgt ervoor dat de weg jarenlang veilig gebruikt kan worden.
Op de foto's is ook goed zichtbaar waar de toekomstige groenvakken komen. Dit zijn de plekken waar u het donkerdere zand ziet liggen. In een later stadium brengen wij hier beplanting aan.
Daarnaast zijn onze stratenmakers gestart met het aanleggen van de middendruppels. Dit zijn de afscheidingen tussen de rijbanen bij de verschillende aansluitingen van de rotonde. Eerst plaatsen wij de opsluitbanden. Daarna bestraten wij het midden van deze vakken. Hiermee krijgt de rotonde steeds meer haar definitieve vorm.
Bedankt voor het lezen en we wensen u een fijn weekend!