Beste bewoners,
Deze week starten wij met een nieuwe fase van de werkzaamheden in de wijk. Op verschillende locaties werken wij verder aan de definitieve inrichting van de openbare ruimte. Hieronder leest u de laatste stand van zaken.
Werkzaamheden Kievitsweg
Gisteren zijn wij gestart met de werkzaamheden aan de nieuwe rotonde op de kruising van de Kievitsweg en de Nobellaan. Eerder deze week hebben wij de tijdelijke bypass voor auto's geasfalteerd en opengesteld voor verkeer. Ook hebben wij een tijdelijke route voor fietsers aangelegd en geasfalteerd. Dankzij deze omleidingen kunnen auto's en fietsers tijdens de werkzaamheden veilig langs het werkvak blijven rijden en blijft de hinder beperkt.
Gisteren zijn wij begonnen met het frezen van het asfalt. Hiervoor gebruiken wij een speciale freesmachine. Deze machine schaaft de bovenste laag asfalt van de weg af. Tijdens het frezen voert een transportband het losgekomen asfalt direct af naar een vrachtwagen of aanhanger die naast de machine rijdt. Zo kunnen wij het oude asfalt meteen afvoeren en blijft het werkvak netjes en veilig. Na het frezen maken wij de ondergrond klaar voor de aanleg van de nieuwe rotonde.
Werkzaamheden Rudolf Mössbauerstraat
In de Rudolf Mössbauerstraat werken onze stratenmakers hard door. Deze week hebben zij bijna de volledige rijbaan aangelegd. Hierdoor krijgt de straat steeds meer haar definitieve uitstraling.
De komende periode leggen wij de laatste delen van de bestrating aan. Wij doen ons best om de werkzaamheden zo snel mogelijk af te ronden, zodat wij de straat weer kunnen openstellen voor verkeer.
Tijdelijke dam Aleksandr Prochorovstraat
De tijdelijke dam tussen de Aleksandr Prochorovstraat en de Rudolf Mössbauerstraat is inmiddels volledig ontgraven. Hiermee is deze tijdelijke verbinding verdwenen en komt de watergang weer vrij.
Met het mooie weer in aantocht kunnen bewoners straks weer langs deze route varen. Ook hebben wij het groenvak aan de zijde van de Rudolf Mössbauerstraat netjes afgewerkt. In een volgende fase brengen wij hier de beplanting aan.
Werkzaamheden De Werf
Bij De Werf hebben de werkzaamheden helaas enige tijd stilgelegen. Door leveringsproblemen van materialen konden wij niet verder werken zoals gepland. Gisteren hebben wij de bewoners van de Silo, de Loods en de Kadewoningen hierover per brief geïnformeerd.
Vanaf maandag 15 juni starten wij de werkzaamheden weer op. Wij beginnen dan met het aanleggen van de betonnen platen en de trapelementen. Daarmee zetten wij een belangrijke stap in de verdere inrichting van dit gebied.
Bedankt voor het lezen en een fijn weekend.











