Update werkzaamheden 12 juni

Geschreven op 11/06/2026
Omgevingsmanager Nobelhorst


Beste bewoners,

Deze week werken wij verder aan verschillende projecten in de wijk. Op meerdere locaties wordt de nieuwe inrichting steeds beter zichtbaar. Hieronder leest u de laatste stand van zaken.

Werkzaamheden Kievitsweg
Vorige week zijn wij gestart met de werkzaamheden aan de nieuwe rotonde op de kruising van de Kievitsweg en de Nobellaan. In de eerste fase hebben wij al het bestaande asfalt verwijderd. Daarmee maakten wij ruimte voor de nieuwe inrichting van de weg.

Deze week zijn wij begonnen met het opbouwen van de rotonde. Inmiddels ligt al het zand op zijn plek en wordt de nieuwe inrichting steeds beter zichtbaar. Alles ligt op de juiste hoogte en de vorm van de toekomstige rotonde is nu duidelijk te herkennen. Ook hebben wij de aansluitingen naar de brug aangelegd. Op de foto's hieronder is goed te zien hoe de rijbanen straks komen te liggen.

De komende weken werken wij verder aan de aanleg van de rotonde. Stap voor stap krijgt dit belangrijke kruispunt zijn definitieve vorm.

 





Werkzaamheden Rudolf Mössbauerstraat
In de Rudolf Mössbauerstraat hebben wij alle werkzaamheden afgerond. De straat is inmiddels weer volledig open voor verkeer.

De afgelopen weken hebben wij de straat opnieuw ingericht en voorzien van nieuwe bestrating. Wij zijn erg blij met het eindresultaat en hopen dat de bewoners dat ook zijn. Met de afronding van deze werkzaamheden is dit deel van de Rudolf Mössbauerstraat weer klaar voor gebruik.




Werkzaamheden De Werf
Vorige week informeerden wij u over de hervatting van de werkzaamheden bij De Werf. Door leveringsproblemen van materialen konden wij hier helaas nog niet starten zoals gepland.

Inmiddels hebben wij zekerheid gekregen over de levering van de benodigde materialen. Daarom starten wij aanstaande maandag met de werkzaamheden aan de nieuwe inrichting van dit gebied.

Deze week hebben wij alvast enkele voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd. Zo hebben wij gisteren meerdere betonplaten naar het terrein gebracht. Vanaf maandag richten wij het gebied verder in en starten wij met het aanbrengen van de betonplaten en de andere bestrating.

Bedankt voor het lezen en een fijn weekend.